Hästarna bild Barock!

Jag har 12 unghästar, Som i snitt går varannan dag, 10av dem är 3 år i år, 2 är 4år. 4 åringarna är valacker, sen 5 st 3års valacker, 1 3års hingst, aka FuxÄlgen, snygg och gigantisk! Också 5 ston, eller ja, dem är 6 st men en vilar efter operation!

Vi börjar med 4 åringarna,
dem har sadel träns med bett och nosgrimma efter vad som passar dem bäst, standard är remont och rakt bett med fasta ringar, iaf,!dessa har bägge gummibett och remont! Dem långeras 10-20 min innan det sitts upp och rids 5 - 10 min, så inga hårda pass, än!

Stona

De har sadel, med stigbyglar hängande ner och snodd och träns, de longeras 10 - 20 min, sedan hänger/sitter jag på dem i boxen, samtidigt som de får kraftfoder, för att vänjas vid att bli suttna o så på. Det är snart dags att sätta sig på dem i ridhuset.

Grabbarna

Sadel, träns och snodd, de har just vants vid sadeln. De longeras 10-20min sedan sitts dem på i boxarna med mat i krubban.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0